L’Ajuntament segueix sense aclarir per què es paga de més a la zona blava de Torroella de Montgrí si es fa el pagament amb l’app. JuntsxCat ho va fer públic al ple del mes de setembre de 2019. Ni el mateix setembre, ni a l’octubre, ni al novembre, ni al desembre. L’actual equip de govern format per UPM i ERC és incapaç de respondre per què no es compleix la plica del concurs de gestió de la zona blava. I encara menys ha explicat per què si pagues amb l’app el preu de l’aparcament et pot arribar a costar el doble, contravenint les ordenances fiscals.
Continua llegintCom que és un tema que es recull a les ordenances fiscals, des de JuntsxCat vam presentar un seguit d’al·legacions en el ple corresponent. Un cop llegit l’informe de resposta a les al·legacions presentades, veiem que al nostre grup municipal no se’ns n’accepta cap. La resolució deixa clar que es rebutgen. En una d’elles vam demanar que no hi hagués cap puja en la taxa de zona blava fins que no es garanteixi que l’empresa concessionària compleix estrictament les condicions del servei. Constatem que no es puja la taxa de la tarifa mínima de 15 minuts, a proposta del mateix govern (segons diu l’informe), tot i que la proposta inicial era pujar-ho. D’acord… No se’ns accepta cap al·legació.
Tot seguit us deixem la nostra intervenció en el ple d’aquest dimarts, 17 de desembre, en relació a aquest punt:
Totes les al·legacions presentades pel nostre grup municipal s’havien de resoldre a nivell polític, a criteri polític. Així doncs, esperem que el regidor d’hisenda ens doni les explicacions oportunes del per què no se n’ha acceptat cap.
Ja els diem ara que el nostre vot en aquest punt serà en contra. El nostre grup municipal no pot recolzar unes ordenances fiscals que pugen els impostos als veïns que per iniciativa pròpia fan “els deures” a nivell ambiental comprant-se vehicles menys contaminants. Vostès promouen que, al 2020, l’impost municipal d’un vehicle poc contaminant sigui més elevat que al 2019, perquè n’han reduït les bonificacions fiscals. No, el nostre grup municipal no donarà recolzament a aquest criteri polític que va en contra del paper que ha de tenir l’administració pública en aquest àmbit. L’any 2019 només 53 vehicles han sigut bonificats per aquest import, 53 d’uns gairebé 10.000 vehicles.
No podem, per un costat, recollir premis importantíssims a Etiòpia i per l’altre costat reduir bonificacions ambientals, com a institució hem de donar exemple.
No podem, per un costat, escriure a la felicitació de nadal institucional d’aquest any “Treballem, transversalment, per un municipi cada cop més sostenible” i per l’altre costat reduir bonificacions ambientals, com a institució hem de donar exemple.
Sr. Martinoy, sr. Regidor d’hisenda, enlloc de fixar-se en titulars com “El Govern de la Generalitat redueix les bonificacions per a cotxes ecològics en els peatges de l’autopista” (que, si no ho sap, ja li dic que només afecta a híbrids i elèctrics; aquí tenim regulats també els de baixes emissions), li aconsello que miri més enllà i consulti el que diu l’Informe fet per la ONU en relació amb la reducció de les emissions de CO2, publicat a finals de novembre d’aquest any, on, entre altres coses, parla que les emissions han de baixar un 7,6% anual i que les principals emissions provenen de la mobilitat (transport) i dels equipaments. A Torroella, com ja li vaig dir en el seu moment, les emissions emeses pels vehicles representen un 49% de les emissions totals.
No, no podem recolzar aquest tipus de polítiques. I em podrà dir que a nivell econòmic representa molt poca puja pels propietaris de vehicles poc contaminants però és que no és això. Nosaltres no valorem això. Nosaltres el que no acceptem és que políticament es doni suport a qualsevol pas enrere en les polítiques ambientals i, reduir-ne les bonificacions que precisament el que busquen és incentivar-les, les polítiques ambientals, n’és un, i de ben gros. Aquest és un gest de caire estrictament polític inacceptable a casa nostra.